Olla eriline – see on olla küündimatu

Tegelikult on minuga nii, et kui ma näen või kuulen midagi ilusat, siis mõtlen, et võiks ise ka millegi sellisega hakkama saada, aga siis poleks see ju enam originaalne. Aga et originaalis midagi väga head valmis teha – selleks on vaja olla “eriline”.

Selline mõtteavaldus tuli mu postkasti peale seda, kui olime rääkinud muusikast. Ma olin tihti selle üle mõtelnud, kas selleks, et midagi hästi teha, on vaja rohkem pealehakkamist või annet. Ja mis ma olen avastanud? Kõige rohkem on vaja õnne. Ükskõik, kui raske või kerge mõni ülesanne on, otsustab tihtilugu just juhus vahe õnnestumise ning läbikukkumise vahel. Loomulikult on vaja iga eesmärgi saavutamise nimel maksimaalselt tööd teha, kuid – mida suurem ülesanne, seda määravamaks võib butterfly effect lõppkokkuvõttes saada. Võib-olla just seetõttu ma olengi nii paelutud C. G. Jung’ist ja Yijing‘ist, mida esimene oma eluajal ka propageeris.

Yijing’i näol on sisuliselt tegemist ennustamisega, kuigi mõnede meelest on see koguni elustiil või -filosoofia. Mina paigutaksin ta pigem meelelahutuse alla. Hea meelelahutus töötab mitmel tasandil, eks ole. Erinevalt horoskoopidest annab Yijing hämmastavaid ja mitmetitõlgendatavaid vastuseid (tulemusi). Õnneks on too raamat olemas ka eesti keeles – äkki on kellelgi sünnipäev tulemas?

Nüüd tagasi esialgse teema juurde. Kuna jutt käis sisuliselt ja sisulisest jäljendamisest, siis vastasin talle:

Väga vähe on neid, kes on nii andekad, et suudavad kõike täpselt jäljendada. Kui sa seda ei suuda, siis tulemus erineb plaanitavast eesmärgist tuntavalt ja seega pole mingit põhjust karta, et sa pole eriline🙂 Pigem vastupidi.

Lisa kommentaar

