Yahoo! Pipes – hakka torumeheks

Matrixi I osa algus on meeles? Mr. Anderson tukub arvuti taga ja uudised jooksevad ekraanile. Nüüd on see mõneti reaalsuseks saamas. Yahoo! Pipes abil on võimalik RSS voogudega manipuleerida. Mul on tunne, et tegemist on käesoleva aasta ühe olulisema teenusega seoses info sorteerimisega. Seda kinnitab ka suur nõudlus, mille tõttu leidsin juba päev peale avamist kasutajaliidese asemel eest (praeguseks kadunud) kirja:

Our Pipes are clogged! We’ve called the plumbers!

Tegelikult on hoopis minu Google Reader torud umbes ning ma pean ise torumeheks hakkama, et uputama ei hakkaks. Tootja iseloomustab oma tange nii:

Pipes is a hosted service that lets you remix feeds and create new data mashups in a visual programming environment.

You can use Pipes to run your own web projects, or publish and share your own web services without ever having to write a line of code.

Baasiks on loomulikult Yahoo! User Interface Library. Matt Cutts (Google!) räägib õigust, et kui midagi sarnast varem ka olnud on, siis nüüd on see tehtud tavakasutaja jaoks seeditavaks (sama lihtne nagu blogimine).

Hetkel valmistab mulle kõige enam peavalu, et enamus “portaale” ei kasuta veel RSS vooge. Täiesti hämmastav, aga mul õnnestus leida vaid üks Eesti kinnisvara portaal, mille peal oma esimest katsetust korraldada. Siinkohal mõningad miinused, mis testimise käigus esile kerkisid:

  • moodulitel on ainult üks väljund – sel juhul peab kasutaja sama asja 2x sisestama, kui mul on soov seda sisestust kahes kohas kasutada
  • dropdown menu ja checklist sisenditena ei eksisteeri
  • asendada saab ainult RSS sisu mitte kasutaja sisestatud andmeid (samas on olemas BabelFish moodul, mille abil saab tõlkida)

Hiljem leidsin ühe teenuse, mille abil on võimalik moodulitesse lisada ka tavalisi lehti – selleks on Dapper. Igal juhul ma loodan, et ülaltoodud vead saavad lähiajal parandatud. Samas ei leia ma kuskilt midagi selle kohta, kas moodulite kirjutamine lastakse tulevikus vabaks või mitte.

Kokkuvõtteks? Lõpuks jõuavad uudised välja ikkagi mu Google Readerisse. Lihtsalt neid on nüüd vähem (järele on jäänud mulle olulisemad). Ilmselt pole see veel päris see, mida info sorteerimiseks vaja oleks, aga päris hea algus on tehtud.

Lisa kommentaar

